Ontdek hoe je de ontwikkeling van je kindje verder kunt stimuleren

Emotie en relaties

Ontzwangeren

Het duurt even voor je lichaam en geest weer de oude zijn. Wist je dat vrouwen er gemiddeld 547 dagen, bijna 18 maanden, over doen voordat ze weer in vorm zijn na hun bevalling? Gezonde voeding, beweging en voldoende rust zijn essentieel om je weer fit te voelen. Stel jezelf realistische doelen om back in shape te komen. Je zult dan beter resultaat boeken. Begin bijvoorbeeld met het versterken van je buik-, rug- en bekkenbodemspieren.

Tips

  • Plan elke dag genoeg me-time in: minimaal 30 minuten.
  • Geniet ook van het hier en nu en van mooie momenten, hoe klein ook.
  • Het boek Perfecte moeders bestaan niet helpt je op een praktische manier in balans te komen en te blijven.
  • Laat je inspireren door Do, Dagmar, Renske en Martin. Ook zij creëren ieder op hun eigen manier me-time-momentjes.

Mijlpaal: 1 jaar moeder

Hoera! Je kleine is alweer 12 maanden oud en jij bent één jaar moeder. Blik op deze bijzondere dag terug op het afgelopen jaar. Haal samen met je partner herinneringen op, bekijk de allereerste foto’s en filmpjes van je kleine. Want wat is er veel veranderd. En wat kan je kindje al veel. Terwijl jij met veel liefde en aandacht voor je kindje zorgde, met hem speelde, boekjes voorlas en liedjes voor hem zong is je kleine uitgegroeid van een hulpeloos baby’tje tot een actieve dreumes. En daarmee heb je de basis gelegd voor zijn latere ontwikkeling. Je kindje begint nu meer en meer de wereld om zich heen te ontdekken en te begrijpen.

Leuke ideeën en tips

Handige boeken voor jou

Heb je even een momentje voor jezelf om met een boek op de bank, in bad of onder de wol te kruipen?

Lees meer
Leuke ideeën en tips

Het combineren van ouderschap en werken

Benieuwd hoe andere ouders genieten van het ouderschap, alle ballen in de lucht houden en werk en privé combineren?

Bekijk de video's