Tussendoortjes voor je dreumes

De wereld van je kindje wordt iedere dag groter en al dat ontdekken kost energie. Tussendoortjes passen in een gezond voedingspatroon, maar geef niet te veel en varieer voldoende. Geef je kleintje naast zijn drie dagelijkse hoofdmaaltijden ook drie gezonde tussendoortjes. 

Denk bijvoorbeeld aan:
  • Gesneden stukjes fruit of groente
  • Fruit knijpzakje van Olvarit
  • Rijstwafel
  • Volkorenbiscuit/Cracotte

Deze tussendoortjes kun je op verschillende momenten van de dag geven, bijvoorbeeld tussen het ontbijt en de lunch, tussen de lunch en het diner en ’s avonds voor het slapen gaan.

Fruit en groente hebben de voorkeur als tussendoortje. Als je je kindje bijvoorbeeld wat fijngesneden komkommer of zachtgekookte worteltjes tussendoor geeft, creëer je meteen een extra groentemoment. Daarmee wordt het gemakkelijker om je kindje over de hele dag voldoende groente te geven. Naast groente kun je ook fruit als tussendoortje geven. Bij zowel fruit als groente is het natuurlijk belangrijk om je kindje natuurlijke producten zonder toegevoegd suiker of zout te geven. De  fruit knijpzakjes van Olvarit zitten boordevol fruit en zijn ook rijk aan vitamine C. En natuurlijk zitten er geen toegevoegde suikers* of conserveermiddelen** in.

*bevat alleen van nature aanwezige suikers
**net als overige babyvoeding