Je browser wordt niet ondersteund

Het spijt ons, maar de browser die je gebruikt wordt niet door Nutricia ondersteund.
We adviseren je om één van onderstaande browsers te gebruiken. Meer informatie.

Blijf in beweging!

Gezondheid en verzorging

Beweging is gezond. Dat is niet nieuw. Het houdt je lichaam in conditie, je lijf in vorm en het is goed voor je geest. En dat maakt de kans op een zwangerschap groter. Dus blijf er vooral mee doorgaan als je in verwachting wilt raken, of probeer juist meer te bewegen als je van nature niet zo actief bent. Maar met heel intensief sporten kun je beter uitkijken. Hoe beweeg je op een gezonde manier?

Sport met beleid

Bewegen hoeft niet per se te betekenen dat je fanatiek moet gaan sporten. Rustig baantjes zwemmen of regelmatig fietsen en wandelen zijn al heel gezond. Ga uit van de gebruikelijke 30 minuten per dag. Sporten in competitieverband, zoals volleybal, voetbal of hockey, kan natuurlijk ook prima, maar voor alles geldt: overdrijf het niet.

Voorzichtig met extreme sporten en topsporten

Sporten op topsportniveau is een iets ander verhaal. Dat kan je hormoonhuishouding verstoren, en dat heeft een minder gunstige invloed op je vruchtbaarheid. Wil je een marathon gaan lopen of houd je van extreme sporten? Dan is het beter dit even op de lange baan te schuiven.

Yoga

Een gezonde vorm van ontspanning is yoga. Niet alleen stimuleer je daarmee je lichaamsfuncties, ook kan het helpen bij stress. En zoals gezegd: als jij lekker in je vel zit, bevordert dit de kans op een zwangerschap.


Benieuwd wat er nog meer speelt tijdens de preconceptie?

Lees meer over Week 2