Nieuwe Nederlandse online shop ondersteund door Nutricia en PostNL.

OriginalBabyBrands.com maakt rechtstreekse levering van Nutrilon uit Nederland aan consumenten in naar China mogelijk.

Het bedrijf OriginalBabyBrands.com heeft op 30 november 2016 een nieuw platform gelanceerd, waarop onze Nutrilon te koop wordt aangeboden. Via dit platform kunnen mensen die in Nederland wonen eenvoudig Nutrilon babyvoeding bestellen en rechtstreeks naar familie en vrienden in China laten verzenden.

Het platform is een initiatief van de eigenaren van Holland at Home, sinds 2005 gespecialiseerd in de wereldwijde verzending van Nederlandse levensmiddelen aan consumenten in het buitenland. OriginalBabyBrands.com komt als een afzonderlijk platform naast Holland at Home te staan.

De producten worden rechtstreeks door ons aan OriginalBabyBrands.com geleverd en via PostNL wordt de bezorging tot in China verzorgd. Download hier het persbericht.

Lokale beschikbaarheid én eenvoudige route naar China, Nutricia en PostNL aan het woord:

Albertine van Wolfswinkel, Corporate Affairs Director Benelux van Nutricia: “Door dit initiatief te ondersteunen, wil Nutricia de beschikbaarheid van Nutrilon in winkels in Nederland verder blijven verbeteren én tegemoet komen aan de sterke vraag naar Nutrilon in China. De ondersteuning van het nieuwe online kanaal OriginalBabyBrands.com past in een serie maatregelen die Nutricia zelf al heeft genomen om aan de groeiende vraag te voldoen en de beschikbaarheid voor ouders in Nederland te blijven garanderen. Zo opende moederbedrijf Danone eerder al een online verkoopkanaal om rechtstreeks aan Chinese ouders te kunnen leveren.

De leveringen aan OriginalBabyBrands.com zijn mogelijk door de eerdere uitbreiding van onze Europese productiecapaciteit en hebben geen gevolgen voor de leveringen voor de Nederlandse markt. Bovendien merken wij dat onze maatregelen een positief effect hebben en dat de verkrijgbaarheid van Nutrilon in Nederland sterk is verbeterd.

Door de samenwerking met OriginalBabyBrands.com bouwen wij hieraan verder en het nieuwe platform staat ook voor een betrouwbaar en transparant logistiek traject naar China.”

“Er wordt jaarlijks veel melkpoeder naar China verzonden. PostNL is een betrouwbaar merk in China. Met dit initiatief zorgen we ervoor dat het distributieproces effectiever wordt ingericht waardoor we beter tegemoet kunnen komen aan de wensen van onze klanten.”, aldus Gerrit Mastenbroek, algemeen directeur Pakketten & Logistiek van PostNL.

Lars Heugel, Managing Director van OriginalBabyBrands.com: “Er is vanuit China een vraag naar hoogwaardige babyvoeding. Met Holland at Home zijn wij al sinds 2009 actief met online verkopen richting China. Daarbij stellen wij vast dat voor deze specifieke categorie van babyvoeding, de kopers op zoek zijn naar een oplossing die een gemakkelijke bestelling en eenvoudige vezending combineert. In dat licht hebben wij het nieuwe platform OriginalBabyBrands.com opgericht, volledig los van onze bestaande bedrijven die op een andere doelgroep en andere productcategorieën gericht zijn, en zonder enige vorm van gegevensuitwisseling voor commerciële doeleinden tussen de bedrijven.

Wij zijn dan ook verheugd dat wij, met de ondersteuning van Nutricia en PostNL, deze groep mensen die in Nederland wonen en de Nutrilon babyvoeding naar hun naaste familieleden en vrienden willen sturen, een geschikte en duurzame oplossing kunnen bieden die beantwoordt aan hun specifieke behoeften."

Bewijs van authenticiteit

Om de koper en/of de ontvanger van de Nutrilon producten te voorzien van een bewijs van echtheid van de bestelling, hebben wij samen met OriginalBabyBrands.com een instrument, de Authenticity Checker ontwikkeld. Door het invoeren van uw ordernummer en de bijbehorende postcode, krijgt u direct toegang tot de specifieke kenmerken van uw bestelling (exclusief prijsinformatie) en de bijbehorende houdbaarheidsdatum van elk product.

Op die manier kunt u altijd zeker van zijn dat de ontvanger authentieke producten ontvangt. De Authenticity Checker wordt niet door ons gedeeld met de ontvanger. De koper kan ervoor kiezen de link van de Authenticity Checker te delen met de ontvanger om de authenticiteit van de producten te controleren.

Andere initiatieven