Je browser wordt niet ondersteund

Het spijt ons, maar de browser die je gebruikt wordt niet door Nutricia ondersteund.
We adviseren je om één van onderstaande browsers te gebruiken. Meer informatie.

Veelgestelde vragen webshop

Heb je vragen over je bestelling bij Nutricia? Krijg dan hier het antwoord!

Bezorgen

  • Via welke vervoerder wordt de bestelling bezorgd?

    Je bestelling wordt verstuurd met PostNL (met handtekening voor ontvangst).

  • Wat gebeurt er met mijn bestelling wanneer ik op moment van bezorging niet thuis ben?

    Wanneer PostNL je bestelling niet kan afleveren, biedt PostNL het pakket een tweede keer bij je aan. Wanneer je ook bij de tweede aanbieding niet thuis bent, zal PostNL een bericht in je brievenbus achterlaten. Hierop staat vermeld bij welk PostNL afhaalpunt in jouw omgeving je de bestelling binnen 2 weken kunt afhalen.

Verzendkosten

  • Worden er verzendkosten in rekening gebracht wanneer ik een bestelling plaats?

    Voor de levering van uw bestelling bij onze webshop shop.nutriciavoorjou.nl worden geen verzendkosten in rekening gebracht.

Retourneren & ruilen

  • Binnen welke termijn kan ik mijn bestelling nog retourneren?

    Je kunt de bestelling binnen de afkoelingstermijn (14 kalenderdagen na ontvangst) zonder opgaaf van reden aan ons retourneren. De afkoelingstermijn van 14 kalenderdagen gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling. De kosten voor het retourneren zijn voor uw eigen rekening. Mochten producten bij retourneren beschadigd zijn, dan kunnen wij hiervoor kosten in rekening brengen.

  • Wanneer wordt mijn betaling teruggestort?

    De betaalde bedragen worden zo spoedig mogelijk teruggestort, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding.

  • Hoe kan ik een bestelling retourneren?

    Indien je de bestelling wilt retourneren verzoeken we je per e-mail (shopsupport@nutriciavoorjou.nl) of per telefoon (0800 0222626, keuze 2) contact op te nemen met onze klantenservice om de retourzending aan te kondigen. Je kunt de retourzending versturen naar het volgende retouradres samen met het retourformulier:

    Nutricia
    o.v.v. bestel # (bijv. 100000267)
    Energieweg 2
    5145NW
    Waalwijk

  • Worden de frankeerkosten voor het retourneren van mijn bestelling vergoed?

    De frankeerkosten voor het retourneren van je bestelling worden niet vergoed.

  • Hoe kan ik een artikel ruilen?

    Een aangeschaft artikel uit de webshop kan niet worden geruild voor een ander artikel. Indien je een artikel volgens de gestelde voorwaarden aan ons retourneert zal altijd het aankoopbedrag naar je rekening worden teruggeboekt. Om alsnog het gewenste artikel te ontvangen kan via de webshop een nieuwe bestelling geplaatst worden. Artikelen die in de webshop zijn gekocht kunnen uitsluitend via de webshop geretourneerd worden.

  • Kan ik een artikel ook ruilen in de winkel?

    Artikelen die in de webshop zijn gekocht kunnen niet worden geruild of geretourneerd in de winkel.

  • Zit er op de artikelen garantie?

    Mocht er onverhoopt iets (voedingskundig) mis zijn met de producten die je in onze webshop besteld hebt, dan kun je altijd contact opnemen met de Nutricia Kindervoeding Service via 0800-022 26 26.

Bestellen

  • Hoe werkt het bestellen?

    Stap 1 Winkelmand

    Om artikelen te kunnen bestellen, moet je ze eerst in je winkelmand plaatsen. Klik op ‘Naar kassa’ om het afrekenproces in te gaan.

    Stap 2 Kassa

    Wanneer je al een online account hebt bij shop.nutriciavoorjou.nl, dan kan je eenvoudig inloggen met je e-mail adres en wachtwoord. Vul dan je e-mail adres en wachtwoord in. Je bewaarde gegevens worden dan automatisch opgehaald. Het is verplicht om met een account een bestelling te plaatsen, dit biedt een aantal voordelen:

    • Snel en makkelijk bestellen
    • De status van je bestelling bekijken
    • Je orderhistorie bekijken

    Wanneer je hebt aangegeven naar welk adres je bestelling mag worden verzonden, klik dan op ‘Ga naar betalen’. De betaling kun je vervolgens voldoen via iDEAL, MasterCard of VISA.


    Stap 3 Aankoop voltooien

    Nadat je hebt betaald, is je bestelling geplaatst en kun je je aankoop snel thuis verwachten! Als je op werkdagen voor 20:30 besteld, ontvang je de volgende werkdag je aankoop thuis met uitzondering van feestdagen. Na het bestellen ontvang je van ons per e-mail een bestelbevestiging en zodra je pakket is verstuurd ontvang je een verzendbevestiging.

  • Is het mogelijk om een bestelling te annuleren?

    Het is niet mogelijk om een afgeronde bestelling te annuleren zodat deze niet langer verstuurd wordt. De reden hiervoor is dat je bestelling direct wordt opgenomen in het levertraject. Als je bestelling op je adres is gearriveerd, kun je deze via de webshop retourneren. Je kunt ook per e-mail (shopsupport@nutriciavoorjou.nl) of per telefoon (0800-022 26 26, keuze 2) contact opnemen met onze klantenservice. De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.

  • Hoe kan ik zien wat de status van mijn bestelling is?

    Wanneer je een bestelling hebt geplaatst kun je door in te loggen met je accountgegevens de status van je bestelling volgen.

  • Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen.

    Indien je een bestelling hebt geplaatst en je op het desbetreffende e-mailadres geen bestelbevestiging hebt ontvangen, neem dan per e-mail (shopsupport@nutriciavoorjou.nl) of per telefoon (0800 0222626, keuze 2) contact op met onze klantenservice.

  • Ik heb geen verzendbevestiging ontvangen

    Wanneer je op werkdagen voor 15:00 uur een bestelling hebt afgerond en dezelfde dag nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen, dan kun je per e-mail (shopsupport@nutriciavoorjou.nl) of per telefoon (0800 0222626, keuze 2) contact opnemen met onze klantenservice onder vermelding van je ordernummer. Deze heb je ontvangen bij je bevestiging van je bestelling.

  • Kan ik ook bestellen vanuit het buitenland?

    Helaas is het niet mogelijk om bestellingen buiten Nederland te bezorgen. Er zijn echter diverse winkels buiten Nederland waar je de artikelen van Nutricia kunt aanschaffen, zoals Bol.com.

  • Waarom kan ik slechts 4 producten bestellen?

    Op dit moment is het helaas niet mogelijk om meer dan 4 producten tegelijkertijd te bestellen. We hebben deze maatregel ingesteld om te borgen dat onze voeding beschikbaar blijft voor ouders in Nederland. Wel is het mogelijk om iedere week een bestelling te plaatsen. Zo heb je altijd genoeg voeding voor je kindje. Mocht je hierover meer informatie willen, neem dan even contact met ons op via ons telefoonnummer 0800 0222626.

Betalen

  • Zijn alle prijzen op shop.nutriciavoorjou.nl inclusief BTW?

    Ja, alle prijzen van de producten die via onze webshop verkocht worden zijn inclusief BTW.

  • Via welke betaalmethoden kan ik de betaling voor mijn bestelling voldoen?

    De betaling voor bestellingen die geplaatst worden via shop.nutriciavoorjou.nl kunnen via iDEAL, MasterCard en VISA afgerond worden.

  • Hoe werkt betalen met iDEAL?

    Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. iDEAL is een systeem dat je direct koppelt aan jouw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoef je je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken.

    Betalen met iDEAL doe je eenvoudig en snel in een paar stappen:

    1. Je kiest iDEAL als betaalmethode;
    2. Je selecteert de bank waar je je bankzaken online regelt;
    3. Je komt direct in het bekende bankierprogramma van jouw bank;
    4. De relevante gegevens van jouw aankoop zijn al ingevuld;
    5. Je keurt je betaling goed;
    6. Je keert terug naar de webshop en krijgt een melding of je bestelling en betaling wel/ niet is geslaagd.

  • Hoe werkt betalen via Mastercard of VISA?

    Een creditcard is een universeel betaalmiddel, waarmee je betaalt na levering van het product. Dit is direct het belangrijkste verschil met een betaling via iDEAL, waarbij het geld altijd direct van je rekening wordt gehaald. Om gebruik te maken van betaling via MasterCard of VISA hoef je je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken.

    Betalen met MasterCard of VISA doe je eenvoudig en snel in een paar stappen:

    1. Je kiest MasterCard of VISA als betaalmethode;
    2. Je vult het creditcardnummer en de vervaldatum van de kaart in;
    3. Vervolgens vul je de CVC/ CVV code en de naam van de kaarthouder in. De CVC/CVV code is een nummer dat uniek verbonden is aan je creditcardnummer. Deze driecijferige code vindt je op de achterkant van je creditcard;
    4. Je keurt je betaling goed;
    5. De creditcard maatschappij autoriseert de transactie in max. 30 seconden;
    6. Wanneer de transactie niet kan worden geautoriseerd door de creditcard maatschappij wordt je per e-mail geïnformeerd;
    7. Je keert na het doorlopen van het betaalproces automatisch terug naar de webshop en krijgt een melding of je bestelling en betaling wel/ niet is geslaagd.

  • Wordt er een factuur (per post) gestuurd?

    Zodra je een bestelling hebt afgerond, hebt je de mogelijkheid om de factuur te downloaden of te printen. Er wordt geen factuur per post gestuurd.

Account / klantinformatie

  • Kan ik een bestelling plaatsen zonder een account aan te maken?

    Om op shop.nutriciavoorjou.nl een bestelling te kunnen plaatsen moet je eerst een account aanmaken.

  • Hoe maak ik een account aan op shop.nutriciavoorjou.nl?

    Het aanmaken van een account op onze website gaat eenvoudig via de ‘Registreren’ link rechts bovenaan iedere pagina. Vul het formulier in op deze pagina (velden gemarkeerd met een * zijn verplicht) en klik vervolgens op de ‘Registreren’ knop onderaan het formulier om je account aan te maken.

  • Hoe verander ik het wachtwoord van mijn account?

    Je kunt het wachtwoord van je account alleen wijzigen wanneer je bent ingelogd in je account. Zodra je bent ingelogd ga je naar ‘Account / mijn gegevens’ en klik je ‘Wijzig je wachtwoord’. Vervolgens dien je eerst je huidige wachtwoord in te vullen en vervolgens twee keer je nieuwe wachtwoord. Om deze wijziging op te slaan moet je tot slot nog op ‘Wijzigen’ klikken. Een wachtwoord moet bestaan uit minimaal 6 karakters, waarvan minimaal 1 cijfer.

  • Hoe verander ik het e-mailadres van mijn account?

    Het is op dit moment (nog) niet mogelijk het e-mailadres van je account te wijzigen.

  • Hoe verander ik de adresgegevens van mijn account?

    Je kunt je adresgegevens alleen wijzigen wanneer je bent ingelogd in je account. Zodra je bent ingelogd ga je naar ‘Account / Mijn gegevens’ en kun je je adres wijzigen. Om deze wijziging op te slaan moet je tot slot nog op ‘Accepteer wijzigingen’ klikken.
    Daarnaast is het mogelijk om tijdens de bestelprocedure een alternatief adres op te geven.

Klachten

  • Heb je een klacht?

    Indien je onverhoopt niet tevreden bent over een product of situatie, kun je per e-mail (shopsupport@nutriciavoorjou.nl) of per telefoon (0800 0222626, keuze 2) een klacht doorgeven aan onze klantenservice. Ingediende klachten worden binnen een termijn van 3 werkdagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, word je binnen de termijn van 3 werkdagen beantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer je een meer uitvoerig antwoord kunt verwachten.

Contactinformatie

  • Heb je een vraag?

    Vragen over je bestelling via shop.nutriciavoorjou.nl kun je te allen tijde richten aan shopsupport@nutriciavoorjou.nl of per post aan:

    Best2Serve B.V.- Nutricia Kindervoeding Service Shop Support
    Energieweg 2
    5145NW Waalwijk
    KvK-nummer: 17230750
    Btw-identificatienummer: NL819763603B01